Debatforum
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.
Debatforum

-for os der elsker katte :-)
 
ForumforsideForumforside  SøgSøg  Nyeste billederNyeste billeder  TilmeldTilmeld  Log indLog ind  

 

 3 nye plejekillinger er netop afhentet

Go down 
5 deltagere
ForfatterBesked
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 46
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeOns 23 Aug 2006 - 20:23

3 nye plejekillinger er netop afhentet. Med hjælp fra Naja og påhæng. (da vores egen bil jo er på værksted) Tusind tak thumbup

3 nye plejekillinger er netop afhentet 3-nye-1

De er ca. 3-4 uger gamle. Og to af dem vejer præcis det samme som Tyttebøvsen og Sisha og Cairo.

Men den tredje vejer desværre kun det halve og så lugter den fælt af betændelse ud af numsen.. Nogen som ved hvad det kan være? think

Da jeg fodrede den lappede den glædeligt i sig. Den er meget underernæret og lille, men virker åndsfrisk..den har tisset, men ikke pøllet. der kommer kun sådan noget gult betændelses lignende ud Sad

den der betændelse lugt er virkelig uhumsk og mystisk og hænger i ens fingre og i luften ;-/ Hvad kan det dog være? confused

idea Håber nogen har vise ord

Pft. Wink
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Naja
Kattefanatic
Naja


Antal indlæg : 411
Age : 42
Localisation : Køge
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeTors 24 Aug 2006 - 9:20

Det var da det mindste vi kunne gøre...... Very Happy Håber den lille stribede kommer sig over sin dårligdom..... jeg kan stadig lugte den på mine fingre selvom de er vasket mange gange.... stakkels lille fyr...... Crying or Very sad

Hvad med de andre to er der kommet lidt mere liv i dem....?? confused
Tilbage til toppen Go down
http://www.123hjemmeside.dk/naja-tonny
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 46
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeTors 24 Aug 2006 - 15:21

Naja skrev:

Hvad med de andre to er der kommet lidt mere liv i dem....?? confused

de har det godt, de sover meget og er lidt forsigtige i det.. men efter omstændighederne har de det godt Smile de skal bare have tid, det er jeg sikker på,
men jeg er godt nok imponeret over så meget lille Tjubs kan spise Shocked

den har bare savnet essen tyder det på....ELLER også er det som vi frygter orm, der også gør at han lugter så fælt ud af numsen scratch Pas...

Men han virker glad og tilfreds og vi ser tiden an , endnu engang tak for kørelejligheden thumbup
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
denise
Kattefanatic
denise


Antal indlæg : 235
Localisation : Brøndby
Registration date : 24/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeTors 24 Aug 2006 - 16:06

Nåå, er det dem der går på forsigtige ben og som Vippe prøver at hoppe lidt på
Tilbage til toppen Go down
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 46
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeTors 24 Aug 2006 - 16:38

denise skrev:
Nåå, er det dem der går på forsigtige ben og som Vippe prøver at hoppe lidt på

hehe nej det er det ikke, disse killinger hentede vi først i går (i Brøndby Wink )
... og den video du hentyder til er en uge gammel. og det er Habibi, Giza, Cairo og Sisha, der kanøfles af damp missen Vippe Very Happy

Men ja tre af de andre var også fra Brøndby og vi mistænker dem for at være søskende, da de alle er hentet fra samme sti i samme haveby og vejer det samme think Hmmm

Den sidste Giza, er fra Stenlille,Midtsjælland og en uge yngre end de andre.
men jeg ved godt det må være svært at følge med i *G* men det kan være dette link kan hjælpe dig: http://www.katteformidling.dk/kat_blog.html thumbup


Vi skal nok få lavet nogle flere videoer.. de fylder bare så pokkers meget på serveren, så vi knokler for at få dem komprimeret når de endelig er lavet.

"flagermusene" a.k.a flyveegernene har sendte Husum dyreklinik til de evige regnskove sidste måned, der boltrer de sig nu og har det bedre end her hos os. det er sikkert.
Ingen Zoos eller dyreparker vi kontaktede ville tage dem og da vi ikke stoler på at andre private ville kunne give dem de forhold og levevilkår de kræver fandt vi det bedst Crying or Very sad


Endnu engang hjertelig velkommen hertil, jeg er rigtig glad for du fandt herind Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
denise
Kattefanatic
denise


Antal indlæg : 235
Localisation : Brøndby
Registration date : 24/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeFre 25 Aug 2006 - 10:40

Tak for velkomst :-) ja der sker jo en masse på jeres adresse, så det kan godt være svært at følge med hihi
Tilbage til toppen Go down
Naja
Kattefanatic
Naja


Antal indlæg : 411
Age : 42
Localisation : Køge
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeFre 25 Aug 2006 - 10:47

Kan orm gøre han lugter så fælt...:?: det lyder mystisk.... men vi kan da håbe det "Bare" er orm... skal i have ham med til dyrlæge og have det undersøgt eller hvad...:?: Men det er da super han spiser godt og går på bakken.... thumbup
Det er godt de to lidt større mislinger er blevet mere aktive... og jeg kan se at du har besluttet dig for at det må være søskenede til den anden lille... åh hvad er det nu den hedder think ... nå men det kan jeg jo selvf ikke komme på....
Tilbage til toppen Go down
http://www.123hjemmeside.dk/naja-tonny
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 46
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeLør 26 Aug 2006 - 2:07

Naja, ja det har jeg læst mig til. at det kan lave slem diarre / tarm infektion som lugter fælt. Men det var heldigvis ikke det.. for den er helt ok nu... den lugter ikke længere på trods af sine kun 190gram, så har den også lige tisset på bakke i dag.total fremmelig kat haha og er vi bare 10 min forsinket med at fodre dem, så skal den nok gøre os opmærksom på det med den skingre miven som så vækker de andre hehe og så er der hylekor. det er nu så hyggeligt

Vi tror dens tarme har været tømte og eller fuld af rester af mystisk ædelse som har forårsaget den lugt. For nu er vores modersmølk kørt igennem systemet og den lugter slet ikke mere thumbup dance så nej vi tager den ikke til dyrlægen for på trods af dens lave vægt, ja så har den det godt og er i fuld firspring, når vi åbner for kravlegården.

(wow denne besked skrev jeg i eftermiddags kl. 15. har bare ikke fået trykket afsend opdager jeg nu rolleye stars

God weekend allez byebye
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 46
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeMan 28 Aug 2006 - 0:19

jeg fik vist aldrig trukket ordene i mig igen... No
den holdt ca. op med at lugte i et halvt døgn. og så kom det ellers tilbage.. Tjubs har ikke taget på siden første dag hvor den tog 6gram på, siden har den ligget imellem 186-192gram Crying or Very sad

Vi ser desværre ikke rigtig lyst på Tjubs fremtid længere.. Vi er ved at miste modet.

Hvis han er i live i morgen, så tager vi ham til dyrlægen. For det kan ikke være rigtigt at han ikke tager på, når han får ligeså meget mad som de andre killinger, faktisk mere.. de andre får hver 3 time, ham her får så godt som hver anden time. think



Han viser desværre "Habibi syndrom",har de samme symptomer i form af tynd mave og ingen tægt forøgelse..
- Den lille stakkel. det er noget mærkeligt noget

Gid man dog kunne give sådan en lille størrelse ormekur.
- Jeg har en fornemmelse af det ville hjælpe, og dog tror bare det vil smadre hans skrøbelige mave endnu mere. det lille kræ har jo så godt som intet imun forsvar. Sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Gæst
Gæst




3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeMan 28 Aug 2006 - 8:52

nårh hvor synd......ja det er pokkers at de skal være større før de kan få ormekur......Krydser fingre for dr.dyr har et mirakel......hold os orienteret.....
Tilbage til toppen Go down
Rex
Still just a kitten
Rex


Antal indlæg : 27
Age : 54
Localisation : København
Registration date : 20/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeMan 28 Aug 2006 - 10:31

I nat døde tjubs så af sin mystiske sygdom.

Den har jo været halv størrelse i forhold til sine søskende.Efter at have været et par dage hos os hold den op med at lugte fælt bagtil, for så at begynde på det her til sidst igen, selv om den har været på antibiotika.

Lige meget hvor meget mad vi fik i den kunne den ikke tage på som dens søskende gjorde, så noget helt galt har der været med det lille pus.
Tilbage til toppen Go down
Gæst
Gæst




3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeMan 28 Aug 2006 - 10:42

åhh, hvor trist, håber mb er ok jeg ved det tager hårdt på hende, giv hende et kram.....håber de 2 andre klarer skærene uden problemer.....
Tak for din updatering....
Tilbage til toppen Go down
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 46
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeMan 28 Aug 2006 - 21:37

haneben skrev:
åhh, hvor trist, håber mb er ok jeg ved det tager hårdt på hende, giv hende et kram.....håber de 2 andre klarer skærene uden problemer.....
Tak for din updatering....

Tak Bente, ja det er noget værre noget... Sad Nu har vi haft så mange mislinger igennnem her uden dødsfald og så pludselig 3 på 10 dage Sad det er sådan noget der kan få os til at overveje om vi mon sku stoppe.

Tootsie er pludselig også syg. 40,54 i feber. Vi giver hende antibiotika og febernedsættende præperat.

Indtil de killinger vi har nu er ude, tager vi ikke flere ind.
Der må være noget sygdom som huserer og hænger fast v ed en af killingerne og vi magter ikke flere dødsfald. Det tærer sgu thumbdown Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Gæst
Gæst




3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeMan 28 Aug 2006 - 21:58

Årh jeg ved slt ikke hvad jeg skal sige....føler virkelig med jer, men be om ikke stoppe....tænk på tingeling tigeren....og Vippe...og tuttelit tut.....
tænk på at glæderne langt opvejer det trist der lige nu sker for jer......
rigtig fornuftig beslutning ....med ikke at tage flere ind før dem i har nu er ude....mon ikke det kan rense ud i det.....det håber jeg for jer....for det er bestemt ikke rart at miste igen og igen....det er der sgu ingen der kan holde til......

Stor krammer til jer begge.....
Tilbage til toppen Go down
denise
Kattefanatic
denise


Antal indlæg : 235
Localisation : Brøndby
Registration date : 24/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeTirs 29 Aug 2006 - 11:58

Ejjj, hvor trist May-Britt No - det må være hård for jer Sad
Har I fundet ud af hvad grunden er ?
Men det er nok klogt ikke at tage flere ind hvis det er noget der smitter. think
Har desværre ingen idéer mht så små misser og hvad de kan fejle, men kan man ikke prøve med telefonkontakt til en dyrlæge.
Tilbage til toppen Go down
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 46
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeTirs 29 Aug 2006 - 12:53

Tak Bente. Kram kan man aldrig få for mange af Smile

Vi må se hvad fremtiden bringer... :?: Rolling Eyes

Denise,
Det er en virus, andet kan man desværre ikke sige.
Jeg har talt med både vores dyrlæge og internatlederen fra Kattens Værn, der fortæller de også har meget af det her i sensommeren

virusen har ikke noget navn, men symptomerne er høj feber, nedsat appetit og ømme led
Det kan have noget med de pludselige ændringer i vejret, mener de.

men derudover er det jo fordi at det er hittekillinger uden meget modstandkraft overfor omgivelser og airborne viruser.

Vi behandler dem med febernedsættende og antibiotika.
Næsten alle vores killinger pt. har haft en tur. De stærke har overlevet og kommet endnu stærkere ud. De svage har ikke klaret den.

Hvis vi skulle komme tættere på hvad der er galt, vil vi skulle få dem obduceret og det har vi ikke tænkt os. - Så hellere bruge vores krudt og penge på dem der er i live.


Vi ved med os selv at vi har gjort alt hvad der fysisk muligt, derfor er det alligevel så trist, når det ikke er nok.
For man kæmper jo til det sidste, men det er så tydeligt, når der ikke er noget at gøre.
Når den lille sjæl man har knyttet sig til og kæmpet for i døgndrift bare ligger helt svag og slap og kigger op på en og øjnene siger, "så det nu" Sad Puha. pale
- Det er noget vi nok aldrig vil kunne vænne os til.
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
denise
Kattefanatic
denise


Antal indlæg : 235
Localisation : Brøndby
Registration date : 24/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeFre 1 Sep 2006 - 12:19

Jeg kan godt forstå, at man aldrig kan vænne sig til afsked med killinger på den måde, puha, det ville jeg slet ikke være god til. No Crying or Very sad

Synes I gør et godt stykke arbejde for mislinger, bliv ved med det. thumbup
Tilbage til toppen Go down
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 46
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeFre 1 Sep 2006 - 12:42

Tak Denise Smile
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Naja
Kattefanatic
Naja


Antal indlæg : 411
Age : 42
Localisation : Køge
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeTors 7 Sep 2006 - 18:50

Ihhhh altså... den lille stakkel..... det er jeg ked af at hører..... Crying or Very sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.123hjemmeside.dk/naja-tonny
Missemayer*
Hang-around
Missemayer*


Antal indlæg : 618
Age : 46
Localisation : København
Registration date : 22/08/06

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeTors 7 Sep 2006 - 22:04

ja det er noget værre øv. Crying or Very sad
men som du selv så, var han jo et sygt pjok desværre Sad
Tilbage til toppen Go down
http://www.may-britt.dk
Maxi




Antal indlæg : 5
Registration date : 04/12/07

3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitimeTirs 4 Dec 2007 - 22:51

Hej - nu er det ikke for at gnide salt i såret, men jeg forstår ikke lige helt hvorfor den ikke blev kørt til dyrlæge? Det er da lidt synd at det skal nå dertil at den skal blive så dårlig at den dør af sig selv - har forstået at det er en i næsten lige har fået ind, men som du selv skriver herinde skal man tænke sig om inden man går i gang med projekt opflaskning da der skal påberegnes en masse både faste og uforudseete udgifter - og det hører denne jo ind under?? Ja, du må undskylde - det er ikke for at hetze dig, men fordi jeg synes at det er synd når de lider og der ikke bliver gjort noget. Måtte desværre selv den lange vej til dyrlægen med en killing 2 dage efter at mormis forsvandt, da den havde navlebrok som der tilsyneladende var gået betændelse i. Og den blev så aflivet - men jeg har så heldigvis en meget sød dyrlæge , og han tog ikke noget i konsultation, men kun for aflivningen så det var relativt billigt. Tænkte om din dyrlæge ikke gør det billigere for dig når han ved du er en fast kunde der hjælper de små stakler for egen regning?
Tilbage til toppen Go down
Sponsoreret inhold





3 nye plejekillinger er netop afhentet Empty
IndlægEmne: Sv: 3 nye plejekillinger er netop afhentet   3 nye plejekillinger er netop afhentet Icon_minitime

Tilbage til toppen Go down
 
3 nye plejekillinger er netop afhentet
Tilbage til toppen 
Side 1 af 1

Forumtilladelser:Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Debatforum :: Sundhed & sygdom-
Gå til: